Wersja obowiązująca z dnia

Wydział Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska - GK

  • Naczelnik Wydziału
    Beata Janowiak
  • Siedziba:
    Urząd Miejski
    ul. Adama Mickiewicza 24
    14-100 Ostróda
  • Zakres spraw i zadań do realizacji:


1) realizacja zadań związanych z utrzymaniem czystości i porządku oraz tworzenie warunków do utrzymania czystości i porządku na terenie miasta,
2) współpraca ze spółkami miejskimi i innymi jednostkami organizacyjnymi w zakresie realizacji powierzonych zadań,
3) prowadzenie spraw związanych z gospodarką odpadami,
4) przeciwdziałanie składowaniu odpadów w miejscach do tego nieprzeznaczonych,
5) prowadzenie postępowań administracyjnych z zakresu udzielania zezwoleń na świadczenie usług opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych,
6) prowadzenie postepowań administracyjnych z zakresu udzielania zezwoleń na prowadzenie schronisk dla bezdomnych zwierząt, a także grzebowisk i spalarni zwłok zwierzęcych i ich części,
7) współpraca ze Związkiem Gmin Regionu Ostródzko-Iławskiego „Czyste Środowisko”,
8) nadzór nad szaletami i toaletami miejskimi,
9) opracowywanie projektu programu opieki nad zwierzętami bezdomnymi oraz zapobiegania bezdomności zwierząt,
10) nadzór nad schroniskiem dla bezdomnych zwierząt,
11) prowadzenie postępowań administracyjnych w zakresie wydawania decyzji na podstawie ustawy o ochronie zwierząt,
12) prowadzenie spraw z zakresu wydawania zezwoleń na utrzymanie psa rasy uznawanej za agresywną,
13) prowadzenie spraw związanych z utrzymaniem zieleni miejskiej i zagospodarowaniem terenów nieprzeznaczonych pod zabudowę,
14) przygotowywanie koncepcji zagospodarowania i urządzania nowych terenów zieleni miejskiej,
15) nadzór nad drzewostanem zieleni miejskiej,
16) utrzymanie i naprawa fontann,
17) gospodarka wodna i wodno-ściekowa, wykonywanie zadań dotyczących zbiorowego zaopatrzenia w wodę i zbiorowego odprowadzenia ścieków,
18) opracowywanie i aktualizacja Programu Ochrony Środowiska,
19) monitorowanie Planu Gospodarki Niskoemisyjnej, wydawanie zaświadczeń na podstawie planu,
20) przygotowanie dokumentów i sprawozdań w zakresie realizacji Krajowego Programu Oczyszczania Ścieków Komunalnych dla aglomeracji Ostróda,
21) prowadzenie postępowań w zakresie wydawania decyzji dotyczących usuwania drzew i krzewów na terenie miasta oraz kontrola przestrzegania przepisów w tym zakresie,
22) koordynowanie spraw związanych z wykorzystaniem środków z opłat i kar za korzystanie ze środowiska,
23) planowanie, inicjowanie i popularyzacja przedsięwzięć z zakresu ochrony środowiska,
24) sprawowanie opieki nad cmentarzami wojennymi i grobami żołnierzy poległych,
25) prowadzenie spraw związanych z cmentarzami komunalnymi,
26) prowadzenie spraw związanych z utrzymaniem placów zabaw i kąpielisk miejskich,
27) prowadzenie spraw związanych z dekorowaniem miasta z okazji świąt,
28) prowadzenie spraw z zakresu zaopatrzenia w energię elektryczną i cieplną miasta,
29) prowadzenie ewidencji wyrobów zawierających azbest oraz prowadzenie spraw związanych z usuwaniem materiałów zawierających azbest,
30) rozliczanie zarządzania targowiskiem miejskim,
31) rozliczanie i prowadzenie spraw związanych z transportem zbiorowym,
32) prowadzenie spraw z zakresu gospodarki miejskim zasobem mieszkaniowym, koordynowanie prac Miejskiej Komisji Mieszkaniowej, współpraca z Miejską Administracją Budynków Komunalnych Sp. z o.o. w zakresie mieszkań komunalnych,
33) prowadzenie postępowań dotyczących odszkodowania za niedostarczenie lokali socjalnych i pomieszczeń tymczasowych,
34) prowadzenie ewidencji wyroków eksmisyjnych,
35) powadzenie ewidencji wniosków o przydział lokali,
36) ewidencja pracy nieodpłatnej świadczonej przez osoby skierowane przez Sąd,
37) opracowywanie analizy cen najmu lokali mieszkalnych nienależących do publicznego zasobu mieszkaniowego,
38) opracowanie projektu Programu Gospodarowania Miejskim Zasobem Mieszkaniowym,
39) prowadzenie spraw z zakresu bieżącego utrzymania miejskich dróg, ulic, mostów, placów oraz bieżącej organizacji ruchu drogowego,
40) prowadzenie postępowań administracyjnych w zakresie wydawania decyzji o zajęciu pasa drogowego,
41) prowadzenie postępowań administracyjnych w zakresie wydawania decyzji w sprawie umieszczenia urządzeń w pasie drogowym, w tym na umieszczenie reklamy lub tablicy informacyjnej w pasie drogowym,
42) prowadzenie postępowań administracyjnych w zakresie wydawania decyzji lokalizacyjnych,
43) współpraca z Zarządem Dróg Powiatowych oraz Generalną Dyrekcją Dróg Krajowych i Autostrad Rejon Ostróda w zakresie inwestycji i bieżącego utrzymania dróg,
44) prowadzenie spraw w zakresie oczyszczanie ulic i chodników,
45) prowadzenie spraw z zakresu oświetlenia parkowo - ulicznego,
46) prowadzenie spraw z zakresu bieżącego utrzymania sieci kanalizacji deszczowej,
47) ewidencja dróg gminnych,
48) ewidencja oznakowania pionowego i poziomego na ulicach gminnych,
49) współpraca z Policją, Strażą Pożarna, Strażą Miejską w celu zabezpieczania miejsc po kolizjach lub wypadkach drogowych, odbiór pasa drogowego oraz zabezpieczenie oznakowania i miejsca kolizji,
50) prowadzenie spraw odszkodowawczych z tytułu ubezpieczeń mienia komunalnego dotyczących zadań realizowanych przez Wydział,
51) prowadzenie spraw związanych z zajęciem pasa drogowego dróg wewnętrznych będących własnością Miasta,
52) nadzorowanie, koordynowanie, rozliczanie programów zewnętrznych oraz udzielanie dotacji z budżetu miasta na zadania polegające na wymianie nieefektywnych źródeł ciepła na nowe ekologiczne źródła ciepła,
53) planowanie i zarządzanie gospodarką energetyczną w zakresie obowiązków nałożonych na Miasto przez właściwe ustawy,
54) planowanie, organizacja i wdrażanie działań mających na celu racjonalizację zużycia energii na obszarze Miasta,
55) prowadzenie działań związanych z polityką energetyczną i polityką ochrony klimatu miasta poprzez wdrażanie programów priorytetowych „Czyste Powietrze” i „Ciepłe Mieszkanie”,
56) prowadzenie Centralnej Bazy Emisyjności Budynków (CEEB), dotyczącej źródeł ogrzewania budynków,
57) wdrażanie, monitorowanie i raportowanie działań uwzględnionych w Planie Gospodarki Niskoemisyjnej z zakresu zarządzania energią w Mieście,
58) prowadzenie spraw związanych z wydawaniem zezwoleń na uprawę maku i konopi włóknistych,
59) prowadzenie postępowań administracyjnych w zakresie realizacji Uchwały krajobrazowej.

  • Telefon kontaktowy:
    89 642-94-18
  • Godziny urzędowania:
    7.30 - 15.30