Biuro Obsługi Rady - BOR
1) wykonywanie czynności zapewniających Przewodniczącemu Rady sprawne kierowanie
pracami Rady,
2) obsługa merytoryczna oraz organizacyjno – techniczna Rady, jej Komisji, Radnych, Klubów
radnych i Rad osiedli,
3) współdziałanie z Przewodniczącymi komisji Rady,
4) sporządzanie protokołów z sesji i komisji Rady,
5) obsługa programu e-sesja,
6) zabezpieczenie terminowego doręczenia radnym zawiadomień i materiałów na posiedzenia
sesji i komisji Rady,
7) kompletowanie i przygotowywanie materiałów pod obrady sesji według ustaleń
Przewodniczącego,
8) prowadzenie ewidencji udziału radnych w sesjach i komisjach Rady,
9) prowadzenie komputerowego zbioru uchwał Rady oraz innych aktów prawnych podjętych
przez Radę, rejestru wniosków i interpelacji radnych,
10) przekazywanie interpelacji, zapytań i wniosków radnych do Burmistrza,
11) przekazywanie wniosków z posiedzeń Komisji do adresata,
12) gromadzenie dokumentów na temat realizacji uchwał Rady, interpelacji i zgłoszonych
wniosków,
13) przyjmowanie oświadczeń majątkowych Radnych, przekazywanie ich według właściwości
oraz zamieszczanie ich w Biuletynie Informacji Publicznej,
14) prowadzenie obsługi spraw w zakresie skarg, wniosków i petycji, kierowanych do Rady
oraz prowadzenie stosownego rejestru,
15) organizowanie według ustaleń Przewodniczącego Rady udziału radnych w seminariach,
kursach, konferencjach, itp.,
16) zapewnienie właściwych warunków do przeprowadzenia sesji, zebrań i posiedzeń Rady,
17) przekazywanie uchwał oraz innych aktów prawnych podjętych przez Radę wskazanym
podmiotom,
18) przekazywanie komórkom organizacyjnym Urzędu informacji o publikacji aktów prawa
miejscowego w Dzienniku Urzędowym Województwa Warmińsko – Mazurskiego,
19) publikacja w Biuletynie Informacji Publicznej uchwał oraz informacji dotyczących
funkcjonowania Rady,
20) prowadzenie kalendarza spotkań Przewodniczącego Rady, a także opracowywanie
harmonogramu pełnienia dyżurów przez radnych,
21) prowadzenie spraw związanych z inicjatywami uchwałodawczymi mieszkańców Ostródy,
22) prowadzenie spraw związanych z przyjmowaniem zgłoszeń mieszkańców do wzięcia
udziału w debacie nad raportem o stanie Miasta,
23) prowadzenie rejestru i spraw związanych z przyznawaniem przez Radę „Honorowego
Obywatela Miasta” oraz „Zasłużony dla Miasta Ostróda”,
24) zarząd nad tablicami informacyjnymi w mieście, w tym tablicami Rad Osiedli,
25) sporządzanie i przekazywanie sprawozdań z zakresu Rady do Głównego Urzędu
Statystycznego,
26) współpraca z Wydziałem Komunikacji Medialnej i Promocji w zakresie organizacji
wydarzeń, w których biorą udział Radni,
27) organizacja wyborów do Rad Osiedli,
28) przygotowywanie i przeprowadzanie wyborów ławników do sądów,
29) współudział w organizowaniu i przeprowadzaniu wyborów samorządowych,
parlamentarnych, prezydenckich oraz referendów