Wersja obowiązująca z dnia

Wydział Organizacyjny - OR

Do zakresu działania Wydziału Organizacyjnego należy:
1) zapewnienie sprawnego funkcjonowania Urzędu oraz wdrażania optymalnych zasad organizacji i zarządzania
2) opracowywanie propozycji, opiniowanie i koordynowanie wdrażania zmian w organizacji Urzędu, w tym projektów regulaminów i zarządzeń burmistrza dotyczących sfery organizacyjnej,
3) prowadzenie spraw związanych z kontrolami prowadzonymi w Urzędzie przez organy kontroli zewnętrznej,
4) prowadzenie ewidencji kontroli wewnętrznej prowadzonej w Urzędzie oraz gromadzenie wystąpień pokontrolnych,
5) prowadzenie całokształtu spraw osobowych pracowników Urzędu oraz kierowników miejskich jednostek organizacyjnych (z wyłączeniem jednostek oświatowych), w tym przygotowywanie spraw emerytalnych i rentowych tych pracowników,
6) prowadzenie spraw związanych z odpowiedzialnością porządkową i dyscyplinarną pracowników Urzędu i kierowników miejskich jednostek organizacyjnych,
7) prowadzenie spraw związanych z naborem na wolne stanowiska urzędnicze,
8) organizowanie służby przygotowawczej odbywanej przez osoby podejmujące po raz pierwszy pracę na stanowisku urzędniczym, w tym kierowniczym stanowisku urzędniczym,
9) prowadzenie spraw z zakresu rozkładu czasu pracy, nadzór i kontrola nad dyscypliną pracy,
10) prowadzenie spraw z zakresu szkoleń i doskonalenia zawodowego pracowników,
11) koordynowanie czynności związanych z dokonywaniem okresowej oceny pracowników Urzędu zatrudnionych na stanowiskach urzędniczych,
12) opracowywanie projektów zarządzeń Burmistrza w zakresie wynikającym z przepisów ustawy o pracownikach samorządowych, przepisów kodeksu pracy oraz innych przepisów szczególnych, zgodnie z zakresem działania wydziału,
13) sporządzanie informacji oraz sprawozdawczości z zakresu zatrudnienia,
14) koordynowanie działań wynikających z kontroli zarządczej,
15) prowadzenie spraw związanych z oświadczeniami majątkowymi składanymi przez zobowiązanych do tego pracowników Urzędu, kierowników miejskich jednostek organizacyjnych,
16) koordynowanie zadań dotyczących wypełniania obowiązków wynikających z ustawy o dostępie do informacji publicznej, w tym prowadzenie głównego rejestru spraw związanych z udostępnianiem informacji publicznej,
17) prowadzenie spraw związanych z wydawaniem upoważnień i pełnomocnictw dla pracowników Urzędu do załatwiania spraw w imieniu Burmistrza, w tym do wydawania decyzji administracyjnych, prowadzenie rejestru w tym zakresie,
18) prowadzenie spraw związanych z poleceniami wyjazdu służbowego pracowników Urzędu,
19) prowadzenie spraw związanych z organizacją w Urzędzie praktyk zawodowych dla uczniów szkół ponadpodstawowych oraz studentów szkół wyższych,
20) prowadzenie sekretariatu Urzędu, w tym prowadzenie spraw związanych z obsługą sekretarską Burmistrza, Zastępcy Burmistrza i Sekretarza oraz organizacją przyjęć interesantów przez Burmistrza,
21) prowadzenie Archiwum Zakładowego,
22) prowadzenie rejestru zarządzeń Burmistrza,
23) prowadzenie rejestru skarg i wniosków,
24) prowadzenie rejestru petycji.

W strukturze Wydziału Organizacyjnego funkcjonuje Referat Organizacyjny, do zadań którego należy:
1)zaopatrzenie materiałowo-techniczne na cele administracyjne Urzędu oraz gospodarka środkami rzeczowymi,
2) zamawianie i ewidencjonowanie pieczęci urzędowych, sprawowanie nadzoru nad ich przechowywaniem oraz ich brakowaniem,
3) prowadzenie magazynu materiałów biurowych,
4) prowadzenie spraw związanych z zabezpieczeniem budynków i mienia Urzędu,
5) prowadzenie spraw z zakresu zapewnienia w Urzędzie właściwych warunków pracy,
6) prenumerata czasopism i publikacji niezbędnych do wykonywania zadań Urzędu,
7) prowadzenie „Punktu Obsługi Interesanta”, do którego należy:
a) udzielanie kompleksowej informacji o rodzaju, miejscu i trybie załatwiania spraw,
b) wydawanie druków i formularzy,
c) prowadzenie kancelarii Urzędu, w tym przyjmowanie i rejestrowanie korespondencji wpływającej do Urzędu,
d) obsługa profilu zaufanego na elektronicznej Platformie Usług Administracji Publicznej (e-PUAP) oraz systemu e-Doręczeń w zakresie korespondencji przychodzącej i wychodzącej,
e) obsługa Platformy Elektronicznego Fakturowania (PEF) w zakresie odbioru (pobrania) ustrukturyzowanych faktur elektronicznych wpływających do Urzędu za pośrednictwem tej e-platformy,
8) obsługa informatyczna Urzędu, zapewnienie właściwego funkcjonowania systemów i sieci teleinformatycznych oraz przestrzegania zasad i wymagań bezpieczeństwa systemów i sieci teleinformatycznych, w tym:
a) zapewnienie ciągłości i poprawności działania infrastruktury teleinformatycznej Urzędu poprzez:
- administrowanie siecią teleinformatyczną i sieciowymi systemami operacyjnymi,
- administrowanie bazami danych,
- zarządzanie informatycznymi zasobami sprzętowymi oraz zainstalowanym na nich oprogramowaniem,
- nadzór nad prawidłową eksploatacją i działaniem sprzętu komputerowego;
b) wybór sprzętu i programów odpowiednio do zadań wykonywanych w Urzędzie - nadzór nad eksploatacją sieci komputerowej i bieżąca obsługa sprzętu komputerowego w Urzędzie;
c) dokonywanie zakupów związanych z komputeryzacją oraz prowadzenie dokumentacji związanej z komputeryzacją;
d) pomoc i instruktaż oraz szkolenie pracowników Urzędu w zakresie prawidłowej obsługi i eksploatacji oprogramowania;
e) współpraca przy prowadzeniu strony www i Biuletynu Informacji Publicznej;
f) zapewnianie ochrony danych osobowych zawartych w systemach informatycznych, w tym tworzenie systemów haseł ograniczających dostęp do danych:
- identyfikujących pracownika,
- ograniczających dostęp dla wybranych obszarów danych osobom posiadającym nadane im uprawnienia,
- przechowywanie w chronionym i odpowiednio zabezpieczonym miejscu nośników instalacyjnych zakupionego oprogramowania operacyjnego, narzędziowego, aplikacyjnego,
- archiwizowanie danych zgodnie z ustaloną polityką bezpieczeństwa informacji;
9) zapewnienie bezpieczeństwa danych przetwarzanych w systemach informatycznych Urzędu poprzez stosowanie przepisów obowiązujących w tym zakresie, w tym wymagań określonych w przepisach wewnętrznych,
10) udostępnianie nagrań z monitoringu miejskiego na potrzeby służb,Regulamin
11) współpraca z Biurem Obsługi Rady w zakresie organizowania transmisji obrad sesji Rady, Komisji Rady oraz Młodzieżowej Rady Miasta Ostróda,
12) obsługa aplikacji mobilnej „Zgłoś problem”,
13) organizacja prac porządkowych w Urzędzie,
14) organizacja pracy konserwatora.