Wydział Spraw Obywatelskich SO
- Naczelnik:
Izabela Długosz - Siedziba:
Urząd Miejski
ul. Adama Mickiewicza 24
14-100 Ostróda - Zakres spraw i zadań do realizacji:
- Telefon kontaktowy:
89-642-94-29 - Godziny urzędowania:
7:30-15:30
Do zakresu działania Wydziału Spraw Obywatelskich należy:
1) rejestracja danych gromadzonych w Powszechnym Elektronicznym Systemie Ewidencji Ludności (PESEL) w ramach aplikacji Źródło:
a) zameldowania i wymeldowania z pobytu stałego lub czasowego,
b) wydawanie zaświadczeń o zameldowaniu, wymeldowaniu na pobyt stały i na pobyt czasowy,
c) zgłoszenie wyjazdu poza granice Rzeczypospolitej Polskiej oraz powrotu z wyjazdu poza granice Rzeczypospolitej Polskiej,
d) nadawanie numerów PESEL przy zameldowaniu na pobyt stały i na pobyt czasowy oraz na podstawie odrębnych przepisów,
e) usuwanie niezgodności danych zawartych w rejestrze PESEL lub w rejestrze mieszkańców.
2) prowadzenie rejestru mieszkańców,
3) prowadzenie rejestru zastrzeżeń numerów PESEL,
4) prowadzenie postępowań administracyjnych z Urzędu lub na wniosek w sprawie obowiązku meldunkowego obywateli polskich i cudzoziemców,
5) wydawanie z rejestru, na wniosek zainteresowanej osoby zaświadczenia zawierającego odpis przetwarzanych danych dotyczących tej osoby,
6) udostępnianie danych jednostkowych oraz prowadzenie postępowań o odmowie udostępniania jednostkowych danych osobowych z rejestru mieszkańców i rejestru PESEL,
7) rejestracja wniosków o wydanie dowodu osobistego w Rejestrze Dowodów Osobistych (RDO) w ramach aplikacji Źródło i wydawanie potwierdzeń ich przyjęcia,
8) przyjmowanie, wydawanie dowodów osobistych w systemie RDO, przyjmowanie zgłoszeń utraty lub uszkodzenia dowodu osobistego, ich weryfikacja i wprowadzenie do systemu,
9) udostępnianie danych i wydawanie zaświadczeń w trybie jednostkowym z RDO oraz dokumentacji związanej z dowodami osobistymi,
10) obsługa w zakresie mobilnej stacji dowodowej dla osób niewychodzących z domu,
11) zawieszanie lub cofanie zawieszenie certyfikatów zamieszczonych w warstwie elektronicznej dowodu osobistego,
12) występowanie o nadanie numeru PESEL dla osób zamieszkałych poza granicami RP w związku z ubieganiem się o dowód osobisty,
13) wprowadzanie, aktualizacja i usuwanie danych z Rejestru Danych Kontaktowych,
14) prowadzenie archiwum kopert dowodowych,
15) realizacja zadań związanych z Centralnym Rejestrem Wyborców, m.in. aktualizacja rejestru, realizacja wniosków o ujęcie w stałym obwodzie głosowania i wniosków o zmianę miejsca zamieszkania oraz sporządzanie aktu pełnomocnictwa do głosowania,
16) sporządzanie i aktualizacja spisu wyborców,
17) wykonywanie zadań związanych z przygotowaniem wyborów do jednostek pomocniczych Gminy Miejskiej Ostróda - Rady Osiedla,
18) realizacja zadań wynikających z ustawy o transporcie drogowym i aktów wykonawczych, ze szczególnym uwzględnieniem zadań z zakresu prowadzenia spraw związanych z wydawaniem, odmową, zmianą licencji lub cofnięcie licencji i wypisu lub wypisów na wykonywanie transportu drogowego taksówką oraz ich kontrolą,
19) prowadzenie spraw wynikających z ustaw: Prawo Przedsiębiorców, o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej i Punkcie Informacji dla Przedsiębiorcy,
20) udzielanie informacji o przedsiębiorcach z gminnej ewidencji działalności gospodarczej istniejącej przed CEIDG, którzy zakończyli swoją działalność przed 1 lipca 2011 r.,
21) wydawanie duplikatów decyzji o wykreśleniu wpisu z gminnej ewidencji działalności gospodarczej, dotyczącej działalności zakończonej przed 1 lipca 2011 r.,
22) realizacja zadań wynikających z przepisów ustawy o bezpieczeństwie imprez masowych, ze szczególnym uwzględnieniem postępowań administracyjnych i analizy dokumentów w sprawach dotyczących zezwoleń na przeprowadzenie imprez masowych,
23) prowadzenie spraw z zakresu imprez niemasowych,
24) wykonywanie zadań związanych z organizacją rejestracji i kwalifikacji wojskowej,
25) sporządzanie okresowych wydruków dzieci i osób podlegających obowiązkowi szkolnemu,
26) prowadzenie spraw związanych z użyciem wyrobów pirotechnicznych widowiskowych, na których używanie nie jest wymagane pozwolenie,
27) prowadzenie spraw z zakresu zgromadzeń zwykłych,
28) prowadzenie zgłoszeń do ewidencji innych obiektów, w których są świadczone usługi hotelarskie,
29) organizacja i przeprowadzenie Narodowego Spisu Powszechnego Ludności i Mieszkań,
30) przyjmowanie wniosków oraz prowadzenie dokumentacji związanej z wydawaniem „Karty Ostródzkiej”,
31) opracowywanie danych statystycznych i sprawozdań z zakresu realizacji zadań Wydziału,
32) prowadzenie wszelkiego rodzaju rejestrów i ewidencji oraz przygotowywanie projektów uchwał i zarządzeń przewidzianych przepisami prawa z zakresu realizacji zadań Wydziału,
33) prowadzenie postępowań administracyjnych odnoszących się do wydawania, zmiany, cofania, wygaszania zezwoleń na sprzedaż i podawanie napojów alkoholowych,
34) przyjmowanie i weryfikacja oświadczeń o wartości sprzedaży napojów alkoholowych,
35) weryfikacja opłat należnych na sprzedaż napojów alkoholowych,
36) współpraca z Miejską Komisją Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w zakresie działań zmierzających do podejmowania decyzji w sprawie zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych