Zameldowanie w drodze decyzji administracyjnej
Termin załatwienia
do 30 dni
Osoba kontaktowa
Izabela Długosz
Miejsce załatwienia
Wydział Spraw Obywatelskich
pokój Nr 102
Telefon kontaktowy
89-642-94-29
Adres e-mail
um@um.ostroda.pl,
Sposób załatwienia
Po złożeniu podania urząd przeprowadza postępowanie wyjaśniające, polegające m.in. na przesłuchaniu stron i świadków wskazanych przez strony lub wezwanych z urzędu, przeprowadzeniu rozprawy administracyjnej, ustaleniach organów Policji, wizji lokalnych, itp.
Po zakończeniu postępowania zostanie wydana stosowna decyzja.
Wymagane Dokumenty
W sytuacji braku takiego potwierdzenia osoba chcąc zameldować się na pobyt stały lub czasowy ponad 3 miesiące składa następujące dokumenty:
- Podanie o zameldowanie oraz wyjaśnieniem dlaczego właściciel nie dokonał potwierdzenia pobytu.
- Wypełniony druk zameldowania (niżej załączniki).
- Dowód osobisty lub paszport.
- Dowód wpłaty z tytułu opłaty skarbowej.
Czas realizacji
Osoba przebywająca na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej jest obowiązana zameldować się w miejscu pobytu stałego lub czasowego trwającego ponad 3 miesiące najpóźniej w 30. dniu, licząc od dnia przybycia do tego miejsca.
Zameldowanie w lokalu służy wyłącznie celom ewidencyjnym i ma na celu potwierdzenie faktu pobytu w tym lokalu.
Opłaty
Opłata skarbowa za wydanie decyzji wynosi 10 zł.
Opłacie skarbowej w wysokości 17 zł podlega złożenie pełnomocnictwa w tej sprawie. Opłacie nie podlegają pełnomocnictwa udzielone: małżonkowi, rodzicom, dzieciom, dziadkom i rodzeństwu.
Opłaty wnosi się:
- przelewem na rachunek bankowy Urzędu: BANK MILLENNIUM 19 1160 2202 0000 0005 0164 4789
Tryb odwoławczy
Od decyzji przysługuje stronie prawo wniesienia odwołania do Wojewody Warmińsko-Mazurskiego w terminie 14 dni od daty jej doręczenia, za pośrednictwem organu który wydał decyzję.
Uwagi
- Formalności załatwia osoba zainteresowana zameldowaniem lub osoba posiadająca pełnomocnictwo udzielone na piśmie.
- Podanie o zameldowanie decyzją administracyjną, wnosi osoba zamieszkująca pod oznaczonym adresem, która nie może przedstawić potwierdzenia faktu jej zamieszkania w określonym lokalu dokonanego przez właściciela, najemcy lokalu (odmowa potwierdzenia faktu zamieszkiwania w lokalu przez właściciela, najemcę mieszkania).
Podstawa prawna
- Ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności ( Dz. U. z 2022 r. poz. 1191 ze zm..).
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego ( Dz.U.2022, poz. 2000).
- Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 21 maja 2020 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie określenia wzorów i sposobu wypełniania formularzy stosowanych przy wykonywaniu obowiązku meldunkowego (Dz. U. z 2020, poz. 930).
- Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz.U.2021 r., poz. 1923 ze zm.).