Wpis do ewidencji innych obiektów w których są świadczone usługi hotelarskie
Termin załatwienia
do 14 dni
Miejsce załatwienia
Wydział Spraw Obywatelskich Urzędu Miejskiego w Ostródzie
Ul. Adama Mickiewicza 24 pok. Nr 106
Telefon kontaktowy
Anna Gęstwicka, Anita Titz
89 642-94-55, 89-642-94-85
Adres e-mail
um@um.ostroda.pl,
Sposób załatwienia
Osoby świadczące usługi hotelarskie w innych obiektach niż obiekty hotelarskie zobowiązane są przed rozpoczęciem działalności zgłosić taki obiekt do ewidencji prowadzonej w gminie właściwej ze względu na miejsce położenia obiektu.
Obowiązek ten dotyczy wszystkich, którzy świadczą usługi hotelarskie w obiektach, które nie są obiektami hotelarskimi - czyli nie są: hotelem, motelem, pensjonatem, kempingiem, domem wycieczkowym, schroniskiem, polem biwakowym
Zgodnie z ustawą usługi hotelarskie to: krótkotrwałe, ogólnie dostępne wynajmowanie domów, mieszkań, pokoi, miejsc noclegowych, a także miejsc na ustawienie namiotów lub przyczep samochodowych oraz świadczenie, w obrębie obiektu usług z tym związanych
Osoby/podmioty prowadzące działalność w zakresie świadczenia usług noclegowych proszone są o wywiązywanie się z obowiązku sprawozdawczego wynikającego z ustawy o statystyce publicznej i terminowe przekazywanie wymaganych danych.
Formularzu KT-1 sprawozdanie o wykorzystywaniu turystycznego obiektu noclegowego- dotyczy wszystkich obiektów posiadających 10 lub więcej miejsc noclegowych,
formularzu KT-2 wykorzystanie turystycznego obiektu noclegowego - dotyczy obiektów posiadających mniej niż 10 miejsc noclegowych.
Sprawozdania można przekazywać:
– za pośrednictwem portalu sprawozdawczego: https://raport.stat.gov.pl,
– w wersji papierowej na adres Urzędu Statystycznego w Rzeszowie: ul. Jana III Sobieskiego 10, 35- 959 Rzeszów
Formularze do pobrania ze strony www.stat.gov.pl
Miejsce odbioru
Wydział Spraw Obywatelskich Urzędu Miejskiego w Ostródzie
Ul. Adama Mickiewicza 24 pok. Nr 105
Wymagane Dokumenty
-wniosek o dokonanie wpisu do ewidencji innych obiektów, w których świadczone są usługi hotelarski,
- kserokopia NIP,
- kserokopia odpisu z KRS lub zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej
Czas realizacji
do 14 dni
Opłaty
bez opłat
Tryb odwoławczy
nie dotyczy
Podstawa prawna
1. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz.U.2022, poz 2000 ze zm.)
2. art. 38 ust.1 pkt 2 i 3 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. o usługach hotelarskich oraz usługach pilotów wycieczek i przewodników turystycznych (Dz.U. z 2022r., poz. 2185)
3. Rozporządzenie Ministra Gospodarki i Pracy z dnia 19 sierpnia 2004r. w sprawie obiektów hotelarskich i innych obiektów, w których są świadczone usługi hotelarskie (Dz.U. z 2017r, poz. 2166)
4. Zarządzenie Nr 16 Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego z dnia 29 lipca 1994 r. w sprawie obowiązków sprawozdawczych w zakresie bazy noclegowej turystyki
Powiadomić urząd o zakończeniu działalności - link do strony