Zmiana licencji na wykonywanie transportu drogowego taksówka
Do 30 dni.
Osoba do kontaktu:
Anna Gęstwicka
Anna Ostrówka
Miejsce załatwiania:
Wydział Spraw Obywatelskich, Ewidencja Działalności Gospodarczej
pokój Nr 105
Telefon kontaktowy:
89-642-94-55, 89-642-94-54
Adres e-mail:
a.gestwicka@um.ostroda.pl, anna.ostrowka@um.ostroda.pl
Miejsce odbioru:
Wydział Spraw Obywatelskich, Ewidencja Działalności Gospodarczej
pokój Nr 105
Wymagane dokumenty:
1. Wniosek o udzielenie licencji wraz z dokumentami, których dotyczy zmiana
Opłaty:
W przypadku zmiany licencji, z powodu zmiany danych w niej zawartych, pobiera się opłatę w wysokości 10 % opłaty, o której mowa powyżej, stanowiącej podstawę do obliczenia opłaty jak za udzielenie licencji tj.:
- od 2 do 15 lat – 20 zł
- powyżej 15 do 30 lat – 25 zł
- powyżej 30 do 50 lat – 30 zł
Opłata administracyjna wnoszona przed odbiorem dokumentu.
Opłatę za udzielenie/zmianę licencji uiszcza się w kasie Urzędu lub bezgotówkowo na konto BNP PARIBAS BANK POLSKA S.A. 25 1600 1462 1027 9414 1000 0016.
Tryb odwoławczy:
W przypadku zmian dokonanej w formie decyzji odwołanie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Elblągu za pośrednictwem Burmistrza Miasta Ostróda w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji stronie. W innych przypadkach odwołanie nie przysługuje.
Podstawa prawna:
- ustawa z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym (j.t. Dz. U. z 2019 r. poz. 2140.).
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz.U.2018, poz. 2096 ze zm.).
Uwagi:
Zgodnie z art. 14 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym, przewoźnik drogowy jest obowiązany zgłaszać na piśmie lub w postaci dokumentu elektronicznego organowi, który udzielił licencji, wszelkie zmiany danych, o których mowa w art. 8 - nie później niż w terminie 28 dni od dnia ich powstania. Jeżeli powyższe zmiany obejmują dane zawarte w licencji, przedsiębiorca jest obowiązany wystąpić z wnioskiem o zmianę jej treści.