Wersja nieobowiązująca z dnia
Wymeldowanie lub uchylenie zameldowania w drodze decyzji administracyjnej
Termin załatwienia
do 30 dniOsoba kontaktowa
Izabela DługoszMiejsce załatwienia
Wydział Spraw Obywatelskich
pokój Nr 102
Telefon kontaktowy
89-642-94-29Adres e-mail
ewid@um.ostroda.pl, izabela.dlugosz@um.ostroda.plSposób załatwienia
Po złożeniu podania przeprowadza się szczegółowe postępowanie wyjaśniające, polegające m.in. na przesłuchaniu stron i świadków wskazanych przez strony lub wezwanych z urzędu, ustaleniach dokonanych przez organy Policji, Straży Miejskiej, Biuro Informacyjne Krajowego Rejestru Karnego, organy paszportowe, przeprowadzeniu rozprawy administracyjnej, wizji lokalnych.
Po zakończeniu postępowania zostanie wydana stosowna decyzja.
Wniosek można złożyć:
Wniosek można złożyć:
-
listownie - na podany wyżej adres
-
osobiście
-
inny (Pełnomocnik)
Wymagane Dokumenty
Podanie
Czas realizacji
2 miesiące od daty złożenia wymaganych dokumentów z możliwością przedłużenia terminu w trybie art. 36 K.p.a z przyczyn niezależnych od organu orzekającego.
Opłaty
Opłata skarbowa za wydanie decyzji wynosi 10 zł.
Opłacie skarbowej w wysokości 17 zł podlega złożenie pełnomocnictwa w tej sprawie.Opłacie nie podlegają pełnomocnictwa udzielone: małżonkowi, rodzicom, dzieciom, dziadkom i rodzeństwu.
Opłaty wnosi się:
- bezpośrednio w kasie Urzędu
- przelewem na rachunek bankowy Urzędu: BNP PARIBAS BANK POLSKA S.A o/Ostróda 53 2030 0045 1110 0000 0244 6170
- przelewem na rachunek bankowy Urzędu: BNP PARIBAS BANK POLSKA S.A o/Ostróda 53 2030 0045 1110 0000 0244 6170
Tryb odwoławczy
Od decyzji przysługuje stronie prawo wniesienia odwołania do Wojewody Warmińsko-Mazurskiego w terminie 14 dni od daty jej doręczenia, za pośrednictwem organu który wydał decyzję.
Uwagi
1. Formalności załatwia osoba zainteresowana wymeldowaniem lub uchyleniem czynności materialno-technicznej zameldowania albo osoba posiadająca pełnomocnictwo udzielone na piśmie.
2. W trakcie postępowania o wymeldowanie badana jest przesłanka dobrowolnego i trwałego opuszczenia lokalu.
3. W przypadku gdy czynność zameldowania została dokonana bez spełnienia przesłanki zamieszkiwania w lokalu organ wszczyna postępowanie o uchylenie tej czynności i bada czy zamieszkanie nastąpiło czy też nie.
4. W wyniku przeprowadzonego postępowania, po jego zakończeniu zostanie wydana stosowna decyzja.
Podstawa prawna
- Ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności (Dz. U. z 2019 r., poz. 1397)
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz.U.2018 r., poz.2096).
- Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz.U.2019 r., poz. 1000 ze zm.).