Wersja nieobowiązująca z dnia
Zezwolenie na przeprowadzenie imprezy masowej
Termin załatwienia
Nie później niż na 30 dni przed planowanym terminem rozpoczęcia imprezy należy złożyć wniosek w Urzędzie Miejskim w Ostródzie lub zgodnie z art. 25 ust. 1a na 14 dni przed planowanym terminem rozpoczęcia imprezy
Osoba odpowiedzialna
Wioletta Pietkiewicz
Miejsce załatwienia
Wydział Spraw Obywatelskich Urzędu Miejskiego w Ostródzie pok. Nr 106
Telefon kontaktowy
89 642-94-54Adres e-mail
ewid@um.ostroda.plSposób załatwienia
Nie później niż na 30 dni przed planowanym terminem rozpoczęcia imprezy należy złożyć wniosek w Urzędzie Miejskim w Ostródzie lub zgodnie z art. 25 ust. 1a na 14 dni przed planowanym terminem rozpoczęcia imprezy
Miejsce odbioru
Wydział Spraw Obywatelskich Urzędu Miejskiego w Ostródzie pok. Nr 106
Wymagane Dokumenty
Wniosek o udzielenie zezwolenia na przeprowadzenie imprezy masowej na terenie miasta Ostródy (wniosek do pobrania)
Do wniosku dołącz:
1) opinię Komendanta Powiatowej Policji,
2) opinię Komendanta Miejskiego Państwowej Straży Pożarnej,
3) opinię Kierownika Pogotowia Ratunkowego,
4) opinię Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego,
5) graficzny plan obiektu lub terenu z zaznaczeniem:•miejsca na którym odbywać się będzie impreza
7) terminarz rozgrywek meczów piłki nożnej lub terminarz innych imprez masowych – w przypadku imprez masowych organizowanych cyklicznie,
8)informację o liczbie miejsc dla osób na imprezie masowej, a jeśli organizator zamierza udostępnić na meczu piłki nożnej miejsca stojące - również liczbę miejsc stojących
9)informację o przewidywanych zagrożeniach bezpieczeństwa i porządku publicznego,
10)informacje o liczbie, organizacji, oznakowaniu, wyposażeniu i sposobie rozmieszczenia służby porządkowej oraz służby informacyjnej,
11)wskazanie osoby wyznaczonej na kierownika do spraw bezpieczeństwa wraz z niezbędnymi dokumentami,
12)informację o sposobie zapewnienia identyfikacji osób biorących udział w imprezie masowej – w przypadku meczu piłki nożnej lub imprezy masowej podwyższonego ryzyka,
13)informację o zainstalowaniu urządzeń rejestrujących obraz i dźwięk,
14)informację o ewentualnym uznaniu imprezy za imprezę masową o podwyższonym ryzyku,
15)program i regulamin imprezy masowej wraz z informacją o sposobie udostępnienia go uczestnikom imprezy masowej,
16)regulamin obiektu lub terenu wraz z informacją o udostępnieniu go uczestnikom imprezy,
17)pisemna instrukcja określająca zadania służby porządkowej oraz służby informacyjnej,
18)informację o warunkach łączności pomiędzy podmiotami biorącymi udział w zabezpieczeniu imprezy,
19)polisę ubezpieczeniową (w przypadku imprezy odpłatnej – zgodnie z rozporządzeniem Ministra Finansów),
20)informację o powiadomieniu komendanta oddziału Straży Granicznej w przypadku imprezy organizowanej w strefie nadgranicznej lub komendanta terenowej jednostki organizacyjnej Żandarmerii Wojskowej w przypadku przeprowadzenia imprezy masowej na terenie będącym w zarządzie jednostek organizacyjnych podległych, podporządkowanych lub nadzorowanych przez Ministra Obrony Narodowej,
21)wypisu z rejestru o prowadzeniu działalności gospodarczej,
22)protokół kontroli budowlanej obiektu,
23)harmonogram udostępniania obiektu lub terenu dla uczestników imprezy masowej,
24)rozmieszczenie miejsc i określenie czasu, w których prowadzona będzie sprzedaż, podawanie i spożywanie napojów alkoholowych (nie dotyczy imprez masowych podwyższonego ryzyka).
1) opinię Komendanta Powiatowej Policji,
2) opinię Komendanta Miejskiego Państwowej Straży Pożarnej,
3) opinię Kierownika Pogotowia Ratunkowego,
4) opinię Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego,
5) graficzny plan obiektu lub terenu z zaznaczeniem:•miejsca na którym odbywać się będzie impreza
- dróg dojścia i rozchodzenia się publiczności, dróg ewakuacyjnych, dróg ewakuacyjnych, dróg dojazdowych dla pojazdów służb ratowniczych i Policji
- punktów pomocy medycznej
- punktów czerpania wody do picia i do celów przeciwpożarowych
- punktów informacyjnych
- lokalizacji hydrantów przeciwpożarowych
- lokalizacji zaworów i przyłączy wody, gazu i energii elektrycznej
- lokalizacji innych punktów mających wpływ na bezpieczeństwo użytkowników obiektu lub terenu
- rozmieszczenia służb porządkowych i służb informacyjnych
- rozmieszczenia osób na imprezie oraz ewentualnym podziale osób na sektory
- rozmieszczenia punktów gastronomicznych,
- lokalizacji sanitariatów
7) terminarz rozgrywek meczów piłki nożnej lub terminarz innych imprez masowych – w przypadku imprez masowych organizowanych cyklicznie,
8)informację o liczbie miejsc dla osób na imprezie masowej, a jeśli organizator zamierza udostępnić na meczu piłki nożnej miejsca stojące - również liczbę miejsc stojących
9)informację o przewidywanych zagrożeniach bezpieczeństwa i porządku publicznego,
10)informacje o liczbie, organizacji, oznakowaniu, wyposażeniu i sposobie rozmieszczenia służby porządkowej oraz służby informacyjnej,
11)wskazanie osoby wyznaczonej na kierownika do spraw bezpieczeństwa wraz z niezbędnymi dokumentami,
12)informację o sposobie zapewnienia identyfikacji osób biorących udział w imprezie masowej – w przypadku meczu piłki nożnej lub imprezy masowej podwyższonego ryzyka,
13)informację o zainstalowaniu urządzeń rejestrujących obraz i dźwięk,
14)informację o ewentualnym uznaniu imprezy za imprezę masową o podwyższonym ryzyku,
15)program i regulamin imprezy masowej wraz z informacją o sposobie udostępnienia go uczestnikom imprezy masowej,
16)regulamin obiektu lub terenu wraz z informacją o udostępnieniu go uczestnikom imprezy,
17)pisemna instrukcja określająca zadania służby porządkowej oraz służby informacyjnej,
18)informację o warunkach łączności pomiędzy podmiotami biorącymi udział w zabezpieczeniu imprezy,
19)polisę ubezpieczeniową (w przypadku imprezy odpłatnej – zgodnie z rozporządzeniem Ministra Finansów),
20)informację o powiadomieniu komendanta oddziału Straży Granicznej w przypadku imprezy organizowanej w strefie nadgranicznej lub komendanta terenowej jednostki organizacyjnej Żandarmerii Wojskowej w przypadku przeprowadzenia imprezy masowej na terenie będącym w zarządzie jednostek organizacyjnych podległych, podporządkowanych lub nadzorowanych przez Ministra Obrony Narodowej,
21)wypisu z rejestru o prowadzeniu działalności gospodarczej,
22)protokół kontroli budowlanej obiektu,
23)harmonogram udostępniania obiektu lub terenu dla uczestników imprezy masowej,
24)rozmieszczenie miejsc i określenie czasu, w których prowadzona będzie sprzedaż, podawanie i spożywanie napojów alkoholowych (nie dotyczy imprez masowych podwyższonego ryzyka).
Czas realizacji
Najpóźniej w terminie 7 dni przed planowanym terminem rozpoczęcia imprezy zostanie wydana decyzję o zezwoleniu przeprowadzenie lub decyzję o odmowie zezwolenia na jej przeprowadzenie.
Opłaty
Opłata skarbowa za wydanie decyzji – 82 zł.
Opłatę skarbową można uiścić w kasie Urzędu Miejskiego w Ostródzie, jak również na konto Urzędu Miejskiego: BGŻ SA. O/OSTRÓDA 53 2030 0045 1110 0000 0244 6170
Opłatę skarbową można uiścić w kasie Urzędu Miejskiego w Ostródzie, jak również na konto Urzędu Miejskiego: BGŻ SA. O/OSTRÓDA 53 2030 0045 1110 0000 0244 6170
Tryb odwoławczy
W przypadku odmowy wydania decyzji przysługuje odwołanie do samorządowego Kolegium Odwoławczego przy Sejmiku Samorządowym w Elblągu za pośrednictwem Burmistrza Miasta Ostróda.
Uwagi
Organizator imprezy masowej występuje do Burmistrza Miasta Ostródy z wnioskiem na przeprowadzenie imprezy masowej nie później niż 30 dni przed planowanym terminem rozpoczęcia imprezy lub zgodnie z art. 25 ust. 1a na 14 dni przed planowanym terminem rozpoczęcia imprezy
Podstawa prawna
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960r. – Kodeks postępowania administracyjnego ( Dz.U.2017, poz.1257.)
- Ustawa z dnia 20 marca 2009 roku o bezpieczeństwie imprez masowych ( tekst jednolity – Dz.U. z 2015 r., poz. 2139 ze zm.)
- Ustawa z dnia 16 listopada 2006r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2016, poz. 1827)