Uzupełnienie aktu stanu cywilnego
WYMAGANE DOKUMENTY:
- "Wniosek o uzupełnienie treści aktu stanu cywilnego"
- Załączniki:
- zagraniczny dokument stanu cywilnego jeśli stanowi on podstawę uzupełnienia wraz z tłumaczeniem na język polski, dokonanym przez tłumacza przysięgłego.
- Do wglądu:
- dokument stwierdzający tożsamość.
OPŁATY:
Opłata skarbowa:
- za wydanie zupełnego odpisu w wyniku uzupełnienia aktu stanu cywilnego - 39,00 zł. nr konta do opłaty skarbowej BANK MILLENNIUM 19 1160 2202 0000 0005 0164 4789.
TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY:
Niezwłocznie (w sprawach szczególnie skomplikowanych - do 30 dni).
JEDNOSTKA ODPOWIEDZIALNA:
Urząd Stanu Cywilnego (USC).
PODSTAWA PRAWNA
- art. 37 ustawy z dnia 28 listopada 2014 r. Prawo o aktach stanu cywilnego (Dz. U. z 2022 r. poz. 1681.)
- Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz.U.2022, poz. 2142).
TRYB ODWOŁAWCZY:
Odwołanie wnosi się do Wojewody Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie za pośrednictwem organu, który wydał decyzję. Odwołanie wnosi się w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji stronie.
UWAGI:
Sprawy załatwia się w:
- USC Ostróda w pokoju 107, tel. 89-642-94-68