Wersja nieobowiązująca z dnia
Uzupełnienie aktu stanu cywilnego
I. WYMAGANE DOKUMENTY:
- "Wniosek o uzupełnienie treści aktu stanu cywilnego"
- Załączniki:
- zagraniczny dokument stanu cywilnego jeśli stanowi on podstawę uzupełnienia wraz z tłumaczeniem na język polski, dokonanym przez tłumacza przysięgłego.
- Do wglądu:
- dokument stwierdzający tożsamość.
II. OPŁATY:
Opłata skarbowa:
- za wydanie zupełnego odpisu w wyniku uzupełnienia aktu stanu cywilnego - 39,00 zł.
III. TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY:
Niezwłocznie (w sprawach szczególnie skomplikowanych - do 30 dni).
IV. JEDNOSTKA ODPOWIEDZIALNA:
Urząd Stanu Cywilnego (USC).
V. PODSTAWA PRAWNA
- art. 37 ustawy z dnia 28 listopada 2014 r. Prawo o aktach stanu cywilnego (t.j. Dz. U. z 2018 r. poz. 2224).
- Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (tekst jednolity Dz.U. z 2019 r., poz. 1000 ze zm.),
V. TRYB ODWOŁAWCZY:
Odwołanie wnosi się do Wojewody Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie za pośrednictwem organu, który wydał decyzję. Odwołanie wnosi się w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji stronie.
VI. UWAGI:
Sprawy załatwia się w:
- USC Ostróda w pokoju 107, tel. 89-642-94-68