Wydział Geodezji i Gospodarki Przestrzennej - GP
- Naczelnik Wydziału:
Małgorzata Nowicka - Siedziba:
Urząd Miejski ul. Mickiewicza 24 14-100 Ostróda - Zakres spraw i zadań do realizacji:
1. prowadzenie spraw z zakresu ładu i planowania przestrzennego,w tym prowadzenie rejestru miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego,
2. przeprowadzanie postępowań w sprawie wydawania decyzji o warunkach zabudowy oraz o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego,
3. prowadzenie spraw z zakresu sporządzania i aktualizacji studium uwarunkowań, kierunków zagospodarowania przestrzennego oraz miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego,
4. prowadzenie spraw z zakresu ochrony zabytków i opieki nad zabytkami,
5. prowadzenie postępowań w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach,
6. procedura naliczenia opłaty planistycznej,
7. wydawanie zaświadczeń o położeniu nieruchomości do celów notarialnych i do ewidencji gruntów i budynków,
8. przygotowanie projektów uchwał Rady w sprawie nadania nazw ulicom i placom w mieście Ostróda,
9. przeprowadzanie procedury wykupu gruntów przeznaczonych w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego pod drogi publiczne lub wypłaty odszkodowań,
10. przeprowadzanie postępowań dotyczących podziału i rozgraniczania nieruchomości,
11. przeprowadzanie procedury związanej z ustaleniem opłat adiacenckich z tytułu podziałów geodezyjnych nieruchomości,
12. przygotowanie ofert inwestycyjnych nieruchomości przeznaczonych do sprzedaży lub oddania w użytkowanie wieczyste,
14. przygotowanie oraz przeprowadzanie przetargów na sprzedaż nieruchomości zabudowanych i niezabudowanych lub oddania nieruchomości niezabudowanych lub zabudowanych w użytkowanie wieczyste,
15. przeprowadzanie spraw dotyczących przekształcenie prawa użytkowania wieczystego w prawo własności nieruchomości,
16. prowadzenie spraw dotyczących wynajmu, dzierżaw i użyczenia nieruchomości stanowiących własność Miasta,
17. przygotowywanie i przeprowadzanie spisów rolnych i wyborów do izb rolniczych,
18. wydawanie poświadczeń w sprawach zatrudnienia i pracy w gospodarstwach rolnych,
19. prowadzenie spraw dotyczących ustanawiania służebności przesyłu na gruntach komunalnych,
20. prowadzenie spraw dotyczących przeprowadzaniaprocedury komunalizacji mienia Skarbu Państwa,
21.wykonywanie czynności związanych z realizacją przysługującego miastuprawa pierwokupu,
22.współpraca z Miejską Administracją Budynków Komunalnych Sp. z o.o. w Ostródzie w sprawach dot. nieruchomości będących w zasobach miasta,
23. prowadzenie ewidencji miejscowości, ulic i adresów - wydawanie zawiadomień i zaświadczeń,
24.przeprowadzania procedury nabycia nieruchomości oraz zbycia w trybie bezprzetargowym, w drodze darowizny oraz w drodze zamiany,
25. przekazywania nieruchomości w trwały zarząd,
26. prowadzenie innych spraw związanych z ustawą o gospodarowaniu nieruchomościami
- Telefon kontaktowy:
89 642-94-23 - Godziny urzędowania:
7:30 - 15:30
- ZEZWOLENIA NA ZAKŁADANIE, PRZEPROWADZANIE I WYKONANIE NA NIERUCHOMOŚCIACH URZĄDZEŃ TECHNICZNYCH
- ZBYWANIE NIERUCHOMOŚCI ZABUDOWANYCH I NIEZABUDOWANYCH W DRODZE PRZETARGU
- ZAŚWIADCZENIE O PRZEZNACZENIU W PLANIE ZAGOSPODAROWANIA
- DECYZJA O ŚRODOWISKOWYCH UWARUNKOWANIACH
- SPRZEDAŻ LOKALI MIESZKALNYCH I UŻYTKOWYCH STANOWIĄCYCH WŁASNOŚĆ GMINY NA RZECZ ICH NAJEMCÓW
- ROZGRANICZANIE NIERUCHOMOŚCI
- PRZEKSZTAŁCENIE PRAWA UŻYTKOWANIA WIECZYSTEGO W PRAWO WŁASNOŚCI NIERUCHOMOŚCI
- OPŁATY ROCZNE Z TYTUŁU UŻYTKOWANIA WIECZYSTEGO I TRWAŁEGO ZARZĄDU NA GRUNTACH STANOWIĄCYCH WŁASNOŚĆ GMINY
- ZMIANY W OBOWIĄZUJĄCYCH PLANACH MIEJSCOWYCH
- ZEZWOLENIE NA UMIESZCZENIE REKLAMY NA TERENACH , BUDYNKACH I BUDOWLACH STANOWIĄCYCH WŁASNOŚĆ GMINY MIEJSKIEJ OSTRÓDA
- ZBYWANIE NIERUCHOMOŚCI ZABUDOWANYCH I NIEZABUDOWANYCH ORAZ UDZIAŁÓW W NIERUCHOMOŚCIACH W DRODZE BEZPRZETARGOWEJ
- WYDANIE WYPISÓW I WYRYSÓW Z PLANÓW MIEJSCOWYCH
- PRAWO PIERWOKUPU NIERUCHOMOŚCI
- PODZIAŁY NIERUCHOMOŚCI
- PRZYGOTOWANIE UMÓW UŻYCZENIA
- NADAWANIE NUMERACJI PORZĄDKOWEJ NIERUCHOMOŚCI
- WYDZIERŻAWIENIE GRUNTÓW STANOWIĄCYCH WŁASNOŚĆ GMINY