Wersja nieobowiązująca z dnia

Wydział Oświaty i Spraw Społecznych

  • Naczelnik Wydziału
    Bożena Ratajczyk
  • Siedziba:
    Urząd Miejski w Ostródzie ul. Mickiewicza 24
  • Zakres spraw i zadań do realizacji:

Do zakresu działania Wydziału Oświaty i Spraw Społecznych należy:
1) prowadzenie spraw związanych z zakładaniem, utrzymywaniem, reorganizacją, likwidacją  miejskich przedszkoli i szkół oraz tworzenie kadrowych i organizacyjnych warunków do realizacji ich zadań statutowych,
2) ustalanie sieci przedszkoli i szkół podstawowych oraz ich obwodów,
3) wdrażanie i monitorowanie polityki oświatowej prowadzonej przez Miasto w oparciu o jednostkowe sprawozdania placówek oświatowych i zbiorcze sprawozdanie stanowiące informację o stanie realizacji zadań oświatowych,
4) prowadzenie postępowania zmierzającego do wyłonienia kandydatów na dyrektorów szkół i przedszkoli; przygotowanie dokumentów powołujących na te stanowiska,
5) opiniowanie kandydatów na wicedyrektorów,
6) prowadzenie spraw osobowych dyrektorów szkół i przedszkoli: przygotowywanie projektów decyzji płacowych, dodatków funkcyjnych, motywacyjnych, nagród; prowadzenie ewidencji urlopów pracowniczych i rejestru delegacji służbowych,
7) dokonywanie, w porozumieniu z Warmińsko – Mazurskim Kuratorem Oświaty w Olsztynie, oceny pracy dyrektorów placówek oświatowych,
8) przygotowywanie projektów regulaminu wynagradzania nauczycieli oraz regulaminu przyznawania nagród dla nauczycieli,
9) organizacja i przeprowadzenie postępowań egzaminacyjnych dla nauczycieli ubiegających się o awans na stopień nauczyciela mianowanego zakończonych wydaniem odpowiedniej decyzji administracyjnej,
10) opracowywanie założeń do projektów organizacji szkół i przedszkoli, analiza projektów organizacji i ich opiniowanie,
11) przygotowywanie wniosków o przyznanie odznaczeń i nagród burmistrza, kuratora, ministra dla nauczycieli i dyrektorów placówek oświatowych,
12) przeprowadzanie procedury zasad podziału środków finansowych na wypoczynek dzieci i młodzieży w czasie ferii zimowych i letnich,
13) organizacja doskonalenia zawodowego nauczycieli i podział środków na doskonalenie, określanie zasad organizacji zajęć pozalekcyjnych,
14) koordynacja przeprowadzania etapu lokalnego Ogólnopolskiego Samorządowego Konkursu Nastolatków „Ośmiu Wspaniałych”,
15) realizacja zadania w zakresie przyznawania uczniom szkół prowadzonych przez Miasto nagrody za wybitne osiągnięcia edukacyjne ,,Szkolny As Ostródy”,
16) organizacja przeglądów placówek oświatowych, których celem jest ocena przygotowania szkół i przedszkoli do nowego roku szkolnego,
17) opiniowanie planowanych zadań remontowych i inwestycyjnych szkół i przedszkoli,
18) uczestniczenie w opracowywaniu założeń do projektu budżetu w zakresie oświaty i sportu,
19) wspieranie i współorganizowanie współpracy młodzieży z zagranicą,
20) prowadzenie spraw związanych z funkcjonowaniem żłobków i klubów dziecięcych, w tym prowadzenie rejestru niepublicznych żłobków i klubów dziecięcych, wydawanie decyzji w sprawie wykreślenia żłobka lub klubu dziecięcego z rejestru, sprawowanie nadzoru w zakresie warunków i jakości świadczonej opieki,
21) prowadzenia ewidencji szkół i placówek niepublicznych oraz spraw związanych z zakładaniem szkół publicznych przez osoby prawne inne niż jednostki samorządu terytorialnego lub osobę fizyczną,
22) realizacja rządowych programów oświatowych,
23) prowadzenie spraw związanych z kontrolowaniem spełniania obowiązku nauki przez młodzież zamieszkałą na terenie Ostródy,
24) prowadzenie weryfikacji sprawozdań miesięcznych, kwartalnych, półrocznych, rocznych z wykonania budżetu przez jednostki oświatowe i żłobki oraz opracowywanie zbiorczych sprawozdań finansowych z realizacji budżetu placówek oświatowych i żłobków,
25) weryfikowanie projektów planów finansowych jednostek oświatowych i żłobka, opracowywanie zbiorczego projektu placówek oświatowych i żłobka,
26) ocena realizacji wykorzystania przydzielonych środków, nadzorowanie i kontrola nad prawidłowym wykonaniem budżetu placówek oświatowych i żłobków: nadzór i kontrola dokumentacji finansowej prowadzonej w placówkach oświatowych i przekazywanej do wydziału, opracowywanie części opisowej z przebiegu wykonania budżetu w placówkach oświatowych i żłobkach,
27) gromadzenia i przetwarzania danych dotyczących szkół i przedszkoli, w tym niepublicznych przedszkoli, w bazie danych Systemu Informacji Oświatowej,
28) weryfikacja danych będących podstawą do naliczania Miastu części oświatowej subwencji ogólnej,
29) rozliczanie jednorazowego dodatku uzupełniającego dla poszczególnych grup awansu zawodowego nauczycieli,
30) przeprowadzanie procedury udzielania dotacji placówkom publicznym i niepublicznym oraz klubom dziecięcym, prowadzonym przez podmioty inne niż jednostki samorządu terytorialnego: naliczanie, przekazywanie i wstępna weryfikacja rozliczeń dotacji zgodnie z obowiązującym prawem,
31) przygotowywanie zaświadczeń o wynagrodzeniu oraz o przebiegu zatrudnienia byłych pracowników oświaty,
32) prowadzenie bazy danych w ramach Systemu Informacji Oświatowej oraz obowiązującej sprawozdawczości statystycznej,
33) prowadzenie spraw związanych z dowozem uczniów niepełnosprawnych do szkół i przedszkoli,
34) prowadzenie spraw związanych z instytucjami kultury m.in.: tworzenia, łączenia, przekształcania i znoszenia instytucji kultury, nadawania im statutów;
35) prowadzenie rejestru instytucji kultury,
36) prowadzenie spraw związanych z realizacją przyznawania stypendiów i nagród za uzyskanie wysokich osiągnięć sportowych,
37) upowszechnianie sportu i kultury fizycznej we współpracy z Ostródzkim Centrum Sportu i Rekreacji oraz stowarzyszeniami sportowymi,
38) obsługa i koordynowanie prac Rady Sportu,
39) współpraca ze szkołami w zakresie realizacji zadań w zakresie sportu,
40) prowadzenie spraw z zakresu profilaktyki i ochrony zdrowia, promowania zdrowego stylu życia wśród mieszkańców,
41) prowadzenie spraw w zakresie realizacji Ostródzkiej Karty Dużej Rodziny oraz Karty Dużej Rodziny,
42) realizacja zadań w zakresie wspierania działań organizacji pozarządowych oraz  podmiotów prowadzących działalność pożytku publicznego na terenie miasta za pośrednictwem Pełnomocnika ds. Organizacji Pozarządowych,
43) prowadzenie spraw związanych z dofinansowaniem kosztów kształcenia młodocianych pracowników,
44) współpraca z Młodzieżową Radą Miasta Ostróda, w tym w zakresie pomocy organizacynej, podczas posiedzeń odbywających się w Urzędzie.

 

Wersja nieobowiązująca

Strona może zawierać nieaktualną treść i załączniki. Możesz pozostać na tej stronie lub przejść na wersję z obowiązującą zawartością.