Wersja obowiązująca z dnia

Obowiązek złożenia deklaracji do Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków

Przypominamy, że od 1 lipca każdy obywatel lub zarządca budynku jest zobowiązany złożyć deklarację do Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków. Dla budynków, które już istnieją właściciel lub zarządca ma na to 12 miesięcy. Dla nowo powstałych budynków termin ten będzie wynosił 14 dni.

Deklaracja dotyczy źródła / źródeł ciepła i spalania paliw w budynkach mieszkalnych i niemieszkalnych.  Kryterium wpisu budynku do systemu ma być moc źródła ciepła, niezależnie od tego, czy użytkuje go osoba prywatna, czy przedsiębiorca. CEEB obejmie budynki mieszkalne, a także budynki użyteczności publicznej, w tym małe lokalne ciepłownie, siedziby firm oraz małe zakłady produkcyjne. W deklaracji właściciel domu powinien zgłosić wszystkie źródła ogrzewania.

Deklaracje można składać:

  • w formie elektronicznej, na stronie: https://zone.gunb.gov.pl – jest to najszybszy i najwygodniejszy sposób. Oprócz tego, że umożliwia to oszczędność czasu i pieniędzy, niewątpliwą zaletą jest to, że deklarację można złożyć nie wychodząc z domu. Zachęcamy wszystkich do korzystania z elektronicznego sposobu składania deklaracji.
  • w formie papierowej – wypełniony dokument można będzie wysłać listem albo złożyć osobiście w właściwym Urzędzie (zgodnie z lokalizacją budynku).

 

Formularz A – budynki i lokale mieszkalne - link do formularza

Formularz B – budynki i lokale niemieszkalne - link do formularza