Wersja obowiązująca z dnia

DOPISANIE DO SPISU WYBORCÓW

Wybory Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej

- DOPISANIE DO SPISU WYBORCÓW

 

Jeśli będziesz w dniu wyborów Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej - 10 maja 2020 r. - w Ostródzie i chciałbyś zagłosować - dopisz się do spisu wyborców. 

Dopisanie do spisu wyborców skutkuje na dzień pierwszego głosowana i dzień ponownego głosowania (II tura).

Do wyborów Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej - 10 maja 2020 r. - złóż wniosek do 5 maja 2020 r.,

- a w przypadku ponownego głosowania w dniu 24 maja 2020 r. do dnia 19 maja 2020 r.  

 

Wniosek o dopisanie do spisu osób wyborców możesz wnieść na piśmie (w godz. pracy Urzędu od pon. do piątku od 7.30 do 15.30) - wniosek musi zostać doręczony do Urzędu w oryginale (osobiście, przez osobę trzecią, pocztą). Wniosek musi zawierać następujące dane: imię i nazwisko, imię ojca, datę urodzenia, nr PESEL, miejsce zamieszkania oraz adres czasowego przebywania w Ostródzie.

Wniosek możesz złożyć przez Internet, ale musisz mieć Profil Zaufany na platformie E- Puap lub bezpieczny podpis elektroniczny.

Niedopuszczalne jest doręczenie wniosku w formie kserokopii lub skanu za pośrednictwem faksu albo zwykłej poczty e-mail.

 

Wymagane dokumenty:

  • wniosek o dopisanie do spisu wyborców dostępny w Wydziale Spraw Obywatelskich Urzędu Miejskiego w Ostródzie,  ul. Adama Mickiewicza 24, pokój Nr 103 (parter) lub Punktcie Obsługi Interesanta,
  • dowód osobisty lub inny dokument ze zdjęciem potwierdzający tożsamość (do wglądu).

 

 Podstawa prawna

   -  Ustawa z dnia 5 stycznia 2011 r. Kodeks wyborczy (Dz.U, z 2019 r. poz.684 ze zm.)

   -  Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 29 grudnia 2014 r. w sprawie spisu wyborców,

  -  Postanowienie Marszałka Sejmu Rzeczypospolitej Polskiej z dnia z dnia 5 lutego 2020 r. w sprawie zarządzenia wyborów Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej.

 

 

Obowiązek informacyjny

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. informuję, iż:

1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Burmistrz Miasta Ostróda, ul. Adama Mickiewicza 24, 14-100 Ostróda tel. 89-642-94-00, um@um.ostroda.pl,

2. Wyznaczono inspektora ochrony danych, kontakt Jacek Pietrzyk  tel. 89-642-94-30

3. Pani / Pana dane będą przetwarzane w celu wypełnienia obowiązku prawnego dot. spisu wyborców wynikającego z ustawy z 05.01.2011 r. Kodeks wyborczy.

4. Dane po zrealizowaniu celu, dla którego zostały zebrane, będą przetwarzane do celów archiwalnych i przechowywane przez okres niezbędny do zrealizowania przepisów dotyczących archiwizowania danych obowiązujących u Administratora.

5. Osoby, których dane dotyczą, mają prawo do:

a) dostępu do swoich danych osobowych

b) żądania sprostowania danych, które są nieprawidłowe

c) żądania usunięcia danych, gdy:

    dane nie są już niezbędne do celów, dla których zostały zebrane

    dane przetwarzane są niezgodnie z prawem

d) żądania ograniczenia przetwarzania, gdy:

    osoby te kwestionują prawidłowość danych

    przetwarzanie jest niezgodne z prawem, a osoby te sprzeciwiają się usunięciu danych

    Administrator nie potrzebuje już danych osobowych do celów przetwarzania, ale są one potrzebne osobom, których dane dotyczą, do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń

6. Ma Pani/Pan prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

7. Podanie danych osobowych jest wymogiem ustawowym, podanie nr telefonu i/lub adresu e-mail jest dobrowolne, ułatwi oraz przyspieszy kontakt z wnioskodawcą i/lub innym uczestnikiem postępowania.

8. Dane osobowe nie będą przetwarzane w sposób opierający się wyłącznie na zautomatyzowanym przetwarzaniu, w tym profilowaniu.

 

Załączniki